+48 600 600 453
TELEFON: 85 652-21-12

Bokiem do przodu, czyli kilka faktów na temat driftingu

Emocje, adrenalina i zapach zdzieranych opon – za to mężczyźni kochają drifting. Jeżeli dopiero chcesz rozpocząć z nim przygodę, zapoznaj się z zebranymi przez nas informacjami na temat najważniejszych technik driftu. Zaczynamy!

Poznaj podstawowe techniki driftu

Do najważniejszych technik driftu należą:

E-brake

Jedną z popularniejszych metod na osiągnięcie kontrolowanego poślizgu jest tzw. E-brake, czyli wejście w zakręt przy jednoczesnym wciskaniu sprzęgła poprzedzonego zaciągnięciem hamulca ręcznego. Istotne jest, aby hamowanie trwało krótko – dla utraty przyczepności kół, a nie utraty prędkości. Tył powinien poruszać się po zewnętrznej stronie zakrętu, a Ty wychodź z nadsterowności, stopniowo dodając gazu.

Power slide

Jeśli masz mocny samochód, możliwe jest przerwanie trakcji poprzez gwałtowne przyspieszenie na zakręcie – jest to preferowana metoda wywoływania poślizgu, ponieważ jest łatwa do kontrolowania i powtarzania. Dobierz natężenie przyspieszenia, aby nie zacząć się kręcić w kółko. Możesz się zdziwić, jak duża moc jest potrzebna na drodze o dobrej nawierzchni, więc lepiej wykonuj ten manewr na drogach, które mają wilgotną nawierzchnię.

Clutch-kick

Dociskanie sprzęgła to przydatna technika, zwłaszcza jeśli nie mamy samochodu z napędem na tylne koła. Sztuczka polega na krótkotrwałym dociskaniu sprzęgła bez zwalniania gazu na dowolnym odcinku zakrętu. Wynikające z tego obciążenie uderzeniowe momentu obrotowego, przesyłanego przez układ napędowy, powinno zerwać przyczepność na tylnych kołach, wywołując w ten sposób nadsterowność.

Shift lock

„Blokada zmiany biegów” opisuje działanie, polegające na chwilowym zablokowaniu tylnych kół poprzez szybką zmianę biegu (lub dwóch) bez dostosowania obrotów. Gdy wrócisz na gaz, uzyskasz korzyści wynikające z większego momentu obrotowego na kołach dzięki niższemu biegowi, przy wysokich obrotach pomagających podtrzymać drift.

Lift off

Wchodząc szybko w zakręt, a następnie dociskając pedał gazu na wierzchołku, może dojść do nadsterowności z powodu przeniesienia ciężaru do przodu, co zmniejsza przyczepność tylnych opon. Pomocne może być szybkie wciśnięcie hamulców.

Scandinavian flick

Przesuwanie samochodu w przeciwnym kierunku do rogu, tuż przed skrętem, spowoduje szybki boczny transfer ciężaru, który może rozregulować samochód na tyle, by odepchnąć go do tyłu.

Kontakt
Auto Polzbyt O.K. Serwis

Dane kontaktowe:

ul. Zwycięstwa 23, 15-703 Białystok


+48 600 600 453


autopolzbyt@gmail.com

Stacja kontroli pojazdów:

+85 65 20 450


+85 87 43 466


+85 65 27 227

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2018. | by interatywni24.pl

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności
Jak wyłączyć pliki cookies?
ROZUMIEM