+48 600 600 453
TELEFON: 85 652-21-12

10 najczęstszych błędów, którymi kierowcy psują automatyczne skrzynie biegów

Prawidłowe użytkowanie auta wydłuża żywotność jego podzespołów. Automatyczna skrzynia biegów jest szczególnie narażona na problemy wynikające z nieodpowiednich nawyków podczas jazdy. Poznajcie 10 sposobów na zachowanie jej w dobrej kondycji.

Błąd numer 1: zmiana trybu w czasie jazdy

Pamiętaj, że między jazdą do przodu, do tyłu oraz parkowaniem należy zmieniać tryb jazdy tylko wtedy, gdy samochód jest całkowicie zatrzymany. Dotyczy to też próby zatrzymania się trybem P.

Błąd numer 2: holowanie przyczepy

Dodatkowe obciążenie naraża skrzynię na pracę w nienaturalnie wysokich temperaturach. W przypadku kiedy chcemy wieźć za sobą przyczepę powinniśmy upewnić, że mamy na wyposażeniu chłodnicę oleju skrzyni biegów.

Błąd numer 3: holowanie naszego auta

W trybie N (neutralnym) przeznaczonym do jazdy na luzie, brakuje smarowania. Choć domyślnie służy holowaniu, to bezpieczniejszym rozwiązaniem jest stosowanie lawety.

Błąd numer 4: brak zmiany oleju w skrzyni

Pomimo tego, że producenci zakładają brak potrzeby wymiany oleju wewnątrz skrzyni przez cały okres jej żywotności, to koszt tego zabiegu jest znacząco niższy niż wymiana samej skrzyni. Warsztat samochodowy Białystok dysponuje specjalistami, którzy zajmą się szybką i bezproblemową wymianą oleju.

Błąd numer 5: odpalanie „na pych”

W przypadku problemów z odpaleniem silnika, popychanie samochodu nie jest najlepszym rozwiązaniem. Dla automatycznej skrzyni biegów domyślna praca odbywa się już przy włączonym silniku.

Błąd numer 6: gaz i hamulec naraz

Amatorzy pościgów pokuszą się na wciśnięciu gazu i hamulca przy odpalaniu w celu podkręcenia obrotów silnika na starcie. Tymczasem owocuje to podwyższeniem temperatury silnika i zarazem przekładni, skracając jej żywotność.

Błąd numer 7: agresywna jazda zaraz po odpaleniu

Optymalne warunki działania skrzyni są dopiero w momencie rozgrzania się wszystkich komponentów i płynów. Przez kilka pierwszych kilometrów zaraz po odpaleniu warto jechać na spokojnie.

Błąd numer 8: hamowanie wstecznym

W czasie, gdy samochód toczy się, jedyną słuszną metodą na jego zatrzymanie jest stosowanie hamulca. W innym przypadku energia zostanie przeniesiona na elementy przekładni, powodując jej szybkie zużycie.

Błąd numer 9: zbyt szybka zmiana między jazdą a wstecznym

Zbyt płynne przejście miedzy trybami D i R jest niewskazane tak samo jak zmiana trybu w czasie jazdy. Wymagane jest pełne zatrzymanie pojazdu.

Błąd numer 10: wyłączanie silnika miedzy zmianą trybów

Takie działanie może powodować obniżenie ciśnienia wewnątrz skrzyni i zarazem pogorszyć jej smarowanie.

Kontakt
Auto Polzbyt O.K. Serwis

Dane kontaktowe:

ul. Zwycięstwa 23, 15-703 Białystok


+48 600 600 453


autopolzbyt@gmail.com

Stacja kontroli pojazdów:

+85 65 20 450


+85 87 43 466


+85 65 27 227

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2018. | by interatywni24.pl

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności
Jak wyłączyć pliki cookies?
ROZUMIEM